BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek blog.Eurabia e-mailem
BulletBloggeři
BulletVyhledávání

BulletPublikace
Vlastimil Podracký - Poslední člověk
BulletInformace o autorovi
mladý konzervativec bez kravaty
BulletNapište autorovi

Chcete-li kontaktovat autora článku, musíte se
zaregistrovat.

BulletReklama
David Hanák - České konzervativní myšlení
O temných stránkách historie
Autor: Jihočech Honza | Publikováno: 5.6.2009 | Rubrika: Blog

 

Ve čtyřicátých letech se v Evropě, drcené druhou světovou válkou, odehrávalo děsivé divadlo. Několik milionů lidí bylo zotročeno, zastřeleno, zplynováno, umořeno hladem. Jen a pouze proto, kým se narodili a kým byli. Na šoa nebyly nejhrůznější rozměry tragédie, tedy počet obětí (Rusové nebo Číňané by mohli vyprávět), ale ta naprostá chladnokrevnost, racionálnost, byrokratická organizovanost a průmyslové provedení. Naprosto chápu Židy, proč vypráví o tom, co se tam stalo, zatímco ostatní většinou říkají, co se tehdy stalo.
 
Ale jako Čech-Nežid bych chtěl poukázat na to, jak bylo a je holokaustu zneužíváno proti evropské civilizaci. Od šedesátých let, od doby nástupu Nové levice se toto téma široce diskutuje. Navenek s ušlechtilými záměry – s pietou připomenout osud povražděných a poukázat na nezájem, lhostejnost a pokrytectví přihlížejících. Ovšem podtext je mnohem zlověstnější. Nejde o nic jiného, než o útok na samu podstatu evropské civilizace, tedy že náš svět byl a je v zásadě špatný a že holokaustem to muselo nezbytně nutně skončit. Jde o to připomínat „dědičnou vinu“ Evropanů, v první řadě především Němců. Připomínat, jak byli naši předkové zbabělí, nevšímaví, prospěchářští, a tudíž jsme takoví i my, jejich dědici, nebo bychom alespoň mohli být. A tak se hledá sebemenší podíleček toho daného národa na šoa, například že Angličané mohli bombardovat železnice sloužící k transportům. Mám nepříjemný pocit, že připomínání cikánského tábora v Letech je přesně toto – že i Češi jsou pachatelé. Abychom se moc nepyšnili tím, že jsme nestavěli dobrovolnické jednotky Waffen SS, či nebojovali s celými divizemi nebo dokonce armádami na německé straně jako okolní národy. Triumfalismus 19. století vystřídala sebenenávist a sebemrskačství, vždyť jaká poezie, krása, věda a umění, když proti nim stojí kouř osvětimských pecí. To je pravá tvář multikulturalismu – ne, že jsou si kultury rovny, ale že naše je horší než ostatní, a proto nemáme právo nikoho poučovat o lidských právech, svobodě a demokracii. A tak se nemůžeme divit imigrantům, že naše hodnoty nepřijímají, ani by vlastně neměli.
 
Je zvláštní, že podle měřítek politické korektnosti bychom se tak ošklivými událostmi ani neměli zabývat. O to přeci jde, uhlazovat hrany, používat měkčí slova, o nepříjemných věcech raději nemluvit. Ovšem politický zisk je zde značný - jakákoli trochu radikálnější rétorika či politika je hned viděna optikou holokaustu a tudíž zcela znemožněna. Nenechme se udolat takovýmito „podpásovkami“!
 
Možná bude můj názor znít tvrdě, ale budiž. Šoa je dědictvím Evropy v dobrém i zlém. Ne snad, že by masová vražda byla dobrá. Ale nelze evropské dějiny a dějiny II.světové války redukovat jen na holokaust (možná, že to chtěl říci Jean-Marie Le Pen svou nešťastnou poznámkou o detailu v historii II. světové války). Co se stalo, nedá se odestát, a my bychom si měli připomínat i to dobré v těchto zlých časech. Obrovskou odvahu a solidaritu jednotlivců, kteří ukrývali Židy nacistům přímo pod nosem (v samotném srdci rajchu, v Berlíně, šlo o stovky lidí). Úsilí jednotlivců, jako byl sir Nicholas Winton. Odvahu a odhodlání celých národů, často mnohem slabších a osamocených, jako byli Britové a Srbové. Že byli lidé, kdo vzdorovali, a platili těžkou daň. Ano, připomínejme si mrtvé, ale nenechme se zlomit a ponížit tím, co nemůžeme změnit. Nezasloužíme si to.
 
Podobný problém jsou některé problematické (eufemisticky řečeno) pasáže z Bible a Talmudu. Vždycky si budu vážit pokory jejich tvůrců a sepisovatelů, se kterou si předávali odkaz předků bez falešné cenzury a korektnosti, nám k zamyšlení a poučení. Krvavé příběhy z Bible nám připomínají, co všechno člověk dokáže a jaká bestie se může skrývat pod civilizační zástěrkou. Dnešní logika by se snažila Bibli tak nějak „učesat“, krvavé pasáže vypustit a ponechat jen to o lásce, milujícím Bohu a bratrství mezi lidmi. Ale tak to není! Přesněji řečeno, není to pouze tak, lidská historie je plná ukrutností, bolestí a neštěstí a je velkou chybou nevidět je, stejně jako je chybou vidět pouze je. Stejně tak staří rabíni poctivě zaznamenali všechny názory, které v talmudických diskusích o daném problému zazněly, třebaže konečný závěr a smysl daného traktátu je zcela jiný. Ovšem antijudaisté a antisemité pak s chutí vytrhávali jednotlivé věty a odstavce a dokládali zrádnost a zákeřnost židů. Jsem si vědom toho, že „vytrhávání faktů z kontextu“ je oblíbený argument apologetů islámu. Ovšem kontext je to, oč tu běží. Smysl Talmudu bylo upravit a zmírnit některá přísná a zastaralá nařízení Tóry, a zároveň k Tóře poskytnout komentář, vzdělávat i bavit své čtenáře, posilovat je ve víře a v těžkostech života. Kontext koránu je obhajoba války, džihádu, a jelikož ne jen válkou živ je člověk, jsou připojeny i súry mírumilovné. Z kontextu jsou vytrženy ty tolerantní pasáže, nikoli ty bojovné, které jsou v plném souznění s duchem této zlé knihy.
 
Nerad bych byl pochopen jako příznivec spikleneckých teorií; nevěřím na organizované spiknutí proti Západu. Ale nemohu nevidět tu spoustu levičáků a liberálů, odhodlaných kohokoli udolat optikou šoa. Pokud by své sympatie k Židům mysleli vážně, nestarali by se tolik o mrtvé Židy z II. světové války, ale o zcela konkrétní živé Izraelce (kterých je shodou okolnostní podobný počet jako těch obětí šoa), který hrozí podobný osud z rukou jejich arabských sousedů. Starali by se o lidi, kteří chtějí žít obyčejný klidný život na kousku vyprahlé země, kterou požehnali a zúrodnili. Místo toho slyšíme mudrování o „proporcionalitě“ izraelské odvety a český vládní mluvčí je okřiknut jako malý spratek, když si drze troufl mluvit o "defenzivní akci". Raději dávají přednost pologramotným primitivům, pro které je zničení Izraele přednější než slušný život pro sebe a své děti.
 
Doufám, že jednou dokážeme o holokaustu mluvit nikoli bez emocí, ale bez hysterie. Že to bude poučení a varování do budoucna, co všechno se může stát. Že si budeme vážit své kultury bez ohledu na temné stránky minulosti.
1309 čtenářů | 5 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: O temných stránkách historie
(Skeptik, 5.6.2009 8:37:09)
Odpovědět
Zase máte pravdu. Já bych k tomu chtěl podotknout, že tzv. evropská levice všechno dělá proto, aby ji nikdo s těmi nejstrašnějšími zločiny nesrovnával. Prostě špatné svědomí! Proč? No, protože NÁRODNÍ SOCIALISMUS, BOLŠEVISMUS A FAŠISMUS jsou levicové teorie!!! Proto naši evropští levičáci budou dělat z lidí blbce, za naše peníze je uplácet, a klidně pohřbí naši civilizavi! Naštěstí Wildersův úspěch v EU volbách začíná ukazovat, že lidé už levicového řádění za 20.stol. mají dost!
Je nyní nutné, aby se situace, už ne pomalu, ale zrychleně obrátila ve prospěch Evropanů!
Re: O temných stránkách historie
(Malandrin, 5.6.2009 12:55:17)
Odpovědět
V mnohém s Vámi souhlasím. Myslím, že síla západní civilizace spočívá (nebo spočívala?)právě ve schopnosti se s problémy vypořádat (např. spojení sil a porážka fašismu za druhé sv. války) a poučit se z vlastního vývoje (např. integrace "bojovného" Německa do západního světa po r. 1945 namísto povýšeneckého postoje po roce 1918, rozpad komunistického bloku). Měli bychom být hrdi na světlé časy našich dějin a dokázat postavit se čelem k těm temnějším. V žádném případě je nepřikrašlovat, ale také se kvůli nim nepřivazovat na pranýř. Naše civilizace a kultura se vyvíjí, zachovejme či dejme tomuto vývoji správný směr. A před otázku, zda mají či mohou imigranti přijímat naše hodnoty bych postavil dotaz - Chceme v Evropě imigranty a pokud ano, kolik jsme ochotni a schopni jich přijmout?
Re: O temných stránkách historie
(Jejda, 5.6.2009 13:17:16)
Odpovědět
Jako obvykle výborné.
Těm, kdo se chtějí dovědět něco více o Talmudu mohu vřele doporučit útlou knihu Benjamina Kurase "Žít všemi údy". Inteligentní a čtivé povídání. Samotný Talmud je nesmírně složitý a rozsáhlý a nelze jej jednoduše studovat jako např. Nový zákon.
Re: O temných stránkách historie
(isa, 5.6.2009 16:20:34)
Odpovědět
Doporucuji knihu Normana Finkelsteina Holokaust Industry (vysla i v cestine) o tom, jak si nekolik jednotlivcu i organizaci namastilo kapsy na utrpeni obeti holokaustu, zatimco ti, kteri jim prosli dnes ziji na hranici bidy. Velmi smutne cteni.
Re: O temných stránkách historie
(jh, 6.6.2009 1:55:57)
Odpovědět
Honzo,
"dědičnou vinu" jste skvěle popsal.
Levice v interpretaci zachází skutečně "dál", než nás učí kniha Genezis: Adam na Evu, Eva na hada - výmluvy a hledání obětního berana...,
a levice na to konečně přišla - jsme to my, ten starý (křesťanský) a zvrácený Západ!