BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek blog.Eurabia e-mailem
BulletBloggeři
BulletVyhledávání

BulletPublikace
Vlastimil Podracký - Poslední člověk
BulletInformace o autorovi
Zde budeme otiskovat vše zajímavé, co nám přijde na naši eurábijskou adresu.
BulletNapište autorovi

Chcete-li kontaktovat autora článku, musíte se
zaregistrovat.

BulletReklama
Břetislav Olšer - Černá krev
Otevřené prohlášení českých muslimů k situaci v Gaze, adresované vládě ČR
Autor: Přišlo nám do redakce | Publikováno: 1.1.2009 | Rubrika: Blog
Ilustrace

Vyjadřuji rozhodné odsouzení izraelského bombardování hustě osídleného pásma Gazy. Trvá již čtvrtý den a jen první den bylo shozeno 100 tun bomb a raket na hustě obydlené části města. Tyto útoky byly dlouhodobě plánovány a jsou načasovány před parlamentní volby v Izraeli jako součást předvolební taktiky vládních stran.

Po mnohaměsíčním embargu, kdy byli všichni obyvatelé Gazy zužováni katastrofálním nedostatkem potravin, léků, energie a pohonných hmot, přišlo masívní bombardování. Satelitní televize, které mají své kameramany v místě tragédie, ukazují zoufalou snahu dobrovolníků postarat se o stovky mrtvých a raněných, v zemi, kde chybí voda, elektřina, a po 18 měsíční blokádě ze strany Izraele i základní lékařské vybavení. Češi by si měli uvědomit, jak jim bylo v době okupace za 2. světové války, kdy byli za jakýkoliv náznak odporu také trestány a zabíjeny tisíce nevinných lidí.

Více než politických prohlášení je třeba lidského postoje a odmítnutí hromadného zabíjení civilistů, žen a dětí. Je třeba zorganizovat nezbytnou humanitární pomoc téměř dvěma tisícům zraněných, z nichž stovky jsou v kritickém stavu a bez možnosti pomoci. Gaza se propadla do chaosu, márnice i nemocnice jsou tak přeplněné, že nemohou přijmout další mrtvé a raněné. Nezbytnou pomoc potřebují i tisíce lidí, jejichž domy jsou v troskách po bombardování.

Měli bychom být svobodnější a nezávislejší ve vyjádření vlastního názoru a vyzvat Izrael k okamžitému zastavení vojenské agrese.


V Praze dne 30. 12. 2008

Dr. Vladimír Sáňka - předseda Muslimské obce v Praze

http://groups.msn.com/ISLAMICCOMMUNITYOFCZECHSISTERS/general.msnw?action=get_message&mview=1&ID_Message=31994

 

a ještě dodatek od pana Sáňky:

Protestni shromazdeni, ktere pripravuje skupina pražských muslimů, je ohlaseno na patek od 16 h, sraz v ul. Pelleova v Praze 6.

http://www.czechfp.cz/site/?p=4566
 

1607 čtenářů | 8 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Otevřené prohlášení českých muslimů k situaci v Gaze, adresované vládě ČR
(Kelec, 1.1.2009 22:08:09)
Odpovědět
Pane dr. Sáňko, sám víte, že kdyby Hamás nezačal ostřelovat Izrael, byl by klid. Vyřiďte svým kamarádům v Hamásu ať si ty rakety, odpalované na Izrael, stavěj mimo hustou civilní zástavbu a neukrejvají se zbaběle za civilisty, jak to mají ve zvyku. Civilních obětí pak ubyde na minimum, protože izraelské rakety jsou narozdíl od těch hamásovských, přesné.
Názorná ukázka faktu,
(A. S. Pergill, 1.1.2009 22:30:12)
Odpovědět
že i muslimové žijící v civilizovaných zemích a dokonce i konvertité (tedy lidé se solidním kulturním zázemím) vykazují příznakly nejodpornějšího náboženského fanatismu, včetně ochoty podpořit vyslovené zločince.
Re: Otevřené prohlášení českých muslimů k situaci v Gaze, adresované vládě ČR
(Ondřej, 2.1.2009 11:15:03)
Odpovědět
Naprosto souhlasím s Panem Vladimírem, chtěl bych však ještě reagovat na komentář od čtenáře Kelece. Samozřejmě, že je odstřelování izraelského území špatné, ale je to pouze přirozená reakce na, dle mého názoru, neoprávněnou "okupaci" palestinského území. Jde jen o to, jakým způsobem se mohou Palestinci bránit. Je několik možností. První je "západní" metoda, kdy se vedou dlouhodobé diplomatické debaty, které většinou nevedou k nějakým větším řešením, ale jedná se pouze o drobné a bezvýznamné ústupky obou stran. Druhou možností je terorismus, jak radikálního Hamásu, tak umírněnějšího Fatahu. Touto cestou se dávají spíše chudší vrstvy obyvatel, které nenacházejí uplatnění a nemají z čeho žít, dále pak mladí lidé, hrdí na svůj národ. Tato cesta je však také neefektivní už jen proto, že se s tak mizivou vojenskou silou nedá ničeho dosáhnout. Podle mého názoru je třeba hledat jediné řešení v pomoci jiných zemí nebo organizací. Území Kanaánu je třeba spravedlivě rozdělit, samozřejmě na úkor Izraele, jinak to ani nejde. Je také nutná okamžitá humanitární pomoc Gaze, ujednání míru, možná i odzbrojení největších radikálů, kteří by se opětovně snažili rozpoutat konflikt a nejdůležitější je sestavit jednotnou a silnou vládu jedné palestinské strany schopné důstojného dialogu. Rozšíření palestinského území a stanovení přesných hranic by se mělo uskutečnit za dozoru nejvýznamějších mocností a pod podmínkou ukončení jakýchkoliv vojenských aktivit. Jednání Izraele považuji za nepřiměřené, přestože nejsem muslim.
Re: Otevřené prohlášení českých muslimů k situaci v Gaze, adresované vládě ČR
(TripleA, 2.1.2009 12:00:39)
Odpovědět
Ondřeji, časově nenáročné studium historie by Vám určitě pomohlo lépe chápat souvislosti. Ale zkusím několik věcných poznámek. Říkáte, že ostřelování území Izraele je přirozenou reakcí na "okupaci". Mě to přirozené nepřipadá. Zřejmě to nepřipadá přirozené ani severoamerickým Indiánům, kteří neostřelují třeba z Nogales nebo Tijuany USA, ani Aborigincům, kteří taky neposílají rakety na Sydney, ani Dajákům, ani Eskymákům ani Slezanům. Zdá se, že to připadá normální členům Hamasu, Vám a několika dalším jedincům.
Říkáte: neoprávněná "okupace". Okupace je navíc v úvozovkách. Co to je? Území jakého státu Izrael okupoval? Právě t této souvislosti jsem napsala svou úvodní poznámku týkající se doplnení mezer ve vzdělání.
Nevím, jestli to víte, ale jiné země a organizace hledají řešení přesně 50 let. Humanitární pomoc, mír, odzbrojení. Dobré rady. Budu moc ironická, když Vám řeknu, že teď jste na to kápl.
Stejně tak nemáte pravdu, když tvrdíte, že terrorismus je výsledkem chudoby. Jistě jste slyšel, že Usama byl (nebo je) miliardář. Značná část terroristů jsou vzdělaní lidé, materiálně zajištěni lépe než my dva dohromady.

Víte, kdy a jak vznikl "Palestinský národ" ? Na internetu najdete dost odkazů k tomuto tématu. Budete překvalen, zvláště, když si tyto údaje srovnáte s historii osídlení Palestiny židovským národem.

Tak už Vás nebudu zdržovat od toho studia :)
Happy New Year
Re: Otevřené prohlášení českých muslimů k situaci v Gaze, adresované vládě ČR
(Ondřej, 2.1.2009 13:45:09)
Odpovědět
Tak, kde začít, je toho opravdu hodně, na co bych rád reagoval a rád bych také dovysvětlil své myšlenky.
Začnu třeba u těch SA Indiánů. Dnes samozřejmě žádné teroristické útoky nepodnikají. O svá území přišli během 19. stol. ( velká vlna byla především v 2. pol. ) Indiáni se ovšem v té době bránili, měli zaostalé zbraně a proto také téměř vše prohráli a byli vytlačeni. V té době ale žádný terorismus ještě neexistoval. Za první ter. útok je považován atentát na ruského cara Alexandra v roce 1881, ale to se ještě nedá o terorismu v dnešním slova smyslu vůbec bavit. A proč dnes neútočí? Je to snadné. Za posledních 20 let se zcela změnil postoj k těmto menšinám. Třeba v Austrálii mají Aboriginové předem rezervovaná místa na univerzitách , dostávají dotace a vlády se snaží prudce zvýšit jejich životní úroveň, proto už není důvod k žádnému násilí.
"okupace" Toto slovo jsem dal úmyslně do uvozovek, protože je to opravdu sporné vzhledem ke složitosti a historické hloubce problému. Původními obyvateli tohoto území byli Kanaánejci, tedy semitský národ, který ovšem již dávno vymizel (nevím přesně kdy), vymizel dříve než se sem přistěhovali Pelištejci, podle některé teorie národ Indogermánský, podle jiné přistěhovalci z Kréty, tedy pravděpodobně Mykéňané. Ovšem i tento národ vymizel po dobytí Perské říše Makedonci. Dnešní Palestinci jsou tedy původem různorodý a nejednotný národ, složený ze semitských, mykénských, indogermánských a také pravděpodobně perských a egyptských prvků. Je to spíše označení obyvatelstva žijícího na tomto území a bojujícího proti Izraeli než "skutečný" národ. Přesto však mají nárok na své území, které zabírá Izrael vzniklí násilím a za silné podpory USA. Po britské kolonizaci zde měl vzniknout stát Palestina, kde by žila i židovská menšina. Izrael byl ovšem založen jako stát, kam se z celého světa stahovali Židé a ukrajovali tak území Palestincům.
A teď k terorismu. Říkáte, že terorismus není výsledkem chudoby. U organizace Hamás to tak ovšem je. Samozřejmě, že všechny organizace zakládají boháči s dokonalým zázemím, ale co by bylo vedení bez masy lidí? A právě tuto masu lidí (řadové "vojáčky") získávají v řadách muslimské chudiny nebo mladých lidí, kteří se ještě nechají zaujmout pro nějaký vyšší cíl.
Jsem rád, že Vaše reakce jsou rozumné a podložené, a že jste schopná vést kultivovaný dialog.
Budu rád za další příspěvky...
Re: Otevřené prohlášení českých muslimů k situaci v Gaze, adresované vládě ČR
(ash, 2.1.2009 14:18:49)
Odpovědět
Chci poděkovat panu Sáňkovi, jak nám všem nemnoha slovy ukázal, co je on a ostatní muslimové žijící v této zemi zač. Přečíst ten blábol až do konce chce sice sílu, přesto doufám, že to udělá co nejvíc lidí, kteří si pořád naivně myslí, že muslimové tady a tam se od sebe nějak liší.
Re: Otevřené prohlášení českých muslimů k situaci v Gaze, adresované vládě ČR
(Atllanka, 2.1.2009 19:11:09)
Odpovědět
Pro Ondřeje: Snesl jste tu hromadu nesmyslností a blábolů, skutečně se považujete za civilizovaného člověka? Soudce lynč a pěstní právo je to, co propagujete? Hamás a většina tzv. palestinců jsou teroristé, kteří žijí z toho, co jim zbytek světa dá. Jak vidno, stačí jim to i na rakety. Je třeba jim zastavit veškerou humanitární pomoc do doby, než nesloží všechny zbraně a neusednou k jednacímu stolu, kde podepíšou, že už nebudou napadat sousední státy. Jako důkaz že hodlají tento závazek dodržet, by mělo být dobrovolné vězení celých rodin vedoucích představitelů Hamásu i Fatáhu v Izraeli. Panuje tam středověk, a ničemu jinému, než tvrdé realitě a hrubé síle zřejmě tamní obyvatelstvo nerozumí. Trvá to už 50 let, a domluvy jsou k ničemu. Blokádu, úplnou, a jestli tam budou trpět "nevinní civilisté" tak ať si to přičte Hamás a další bojechtiví idiotci sobě. Do té doby, Izrael go!
Re: Otevřené prohlášení českých muslimů k situaci v Gaze, adresované vládě ČR
(M., 4.1.2009 12:49:26)
Odpovědět
Až nebude zbytí a přijde na repatriace+deportace, bude to mít Sáňka coby český rodák blbý, nebude ho kam deportovat.

Ví vůbec ten blbec, co se v normálních civilizovaných společnostech dělá s takto perfidními kolaboranty? Měl by si to někde zjistit....