BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek blog.Eurabia e-mailem
BulletBloggeři
BulletVyhledávání

BulletPublikace
Vlastimil Podracký - Poslední člověk
BulletFotografie autora
Fotografie autora
BulletInformace o autorovi
o politice světové i domácí, dějemi za oponou, o historii, vojenství... Dlouhodobě se zabývám otázkami mezinárodní i české bezpečnosti, politickou situací ve světě a dalšími fenomény z historie a současnosti. http://www.facebook.com/david.vorovka
BulletNapište autorovi

Chcete-li kontaktovat autora článku, musíte se
zaregistrovat.

BulletReklama
Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
Autor: David Vorovka | Publikováno: 21.8.2010 | Rubrika: Blog
Ilustrace

Na každou událost na světě se můžeme dívat skrze optiku oficiálních prohlášení, klišé o svobodě, která jediná ovlivňuje kroky vlád, a mediální obraz v podstatě konfirmující politický kurz. Anebo můžeme hledat dále (bez pokušení propadnout druhému zjednodušení- vidět čerta všude), všímat si významu a nuancí, které jsou trvale přehlíženy nebo zamlžovány. Průměrný člověk, jehož jedinou zábavu tvoří seriály a večer zprávy na Nově, je přesně tím konzumentem, jehož lze krmit téměř jakoukoliv propagandou a manipulovat ho v limitech, které jsou vytýčeny. Takový jedinec nezkoumá, co vězí za projektem eura, boje proti terorismu, nezajímá ho, že pár týdnů před ropnou katastrofou v Mexickém zálivu vlastníci BP prodávali své podíly a že už před únikem se vědělo o desítkách závad na ropném zařízení. Takhle by se dalo pokračovat téměř do nekonečna. Pojďme se však podívat na to, co nás může svým způsobem šokovat a zároveň mnohé napovědět.

Pojďme se podívat na mezinárodní letiště v americkém Denveru a jeho velké fresky (věcí hodných pozornosti je na tomto místě více, ale nechám na čtenáři, zda si sám o tom bude chtít zjistit další informace). Na velké a nepřehlédnutelné ploše stěn přímo v hale letiště zobrazují v barevném podání dvě hlavní témata: orgie ničení, války a kataklyzmat a šťastné budoucí sjednocené lidstvo. Jednomu obrazu dominuje obrovitá postava vojáka s lebkou místo hlavy disproporčně čnící nad ostatní. Voják zkázy drží v ruce šavli, kterou zabíjí bílou holubici- nepochybný symbol konce míru a počátku války. Jeho figuru zčásti rámují plačící ženy držící v ruce mrtvá mimina. Kromě toho se na freskách nacházejí mrtvé postavy žluté, černé a indiánské rasy včetně bílé dívky s křížkem na hrudi. Nenápadným, avšak významným elementem na obrazu je postava mayské dívky držící kalendář (mayský kalendář se vyznačuje nebývalou sofistikovaností a přesností a nyní se připomíná v souvislosti s datem, kdy končí stejně jako "starý svět"- 21.12.2012).

Další vyobrazení obsahuje už motiv sjednoceného lidstva ve formě různorasových postav zabalených ve vlajkách (jako americká, izraelská, britská...), které vypadají až exaltovaně. Panuje mír a všeobecné štěstí z konečně unifikované civilizace.

Proč a kdo instaloval tyto obrazy, které jako by vypadly z nějaké galerie socialistického realismu nebo ze sbírky nacistického umění, na veřejné místo, kudy prochází denně tisíce pasažérů? Jde o plán pacifikace nesourodého lidstva prostřednictvím válek a přírodních katastrof, aby nadešel kýžený nový řád světa pod jednou vládou? Nebo jen nějaký umělec v rauši stvořil apokalyptickou vizi a vedení letiště nemohlo odolat a tak neváhalo a dalo to veřejnosti na odiv? Stěží. Není od věci uvést, že bývalí zaměstnanci letiště hovoří o obrovských tajných podzemních prostorách a hangárech, které pravděpodobně byly předmětem „rekonstrukce" vzdušného přístavu před několika lety, kdy povrchové haly zůstaly prakticky beze změny.

Ve státě Georgia, v malém městě Elberton, nechal v osmdesátých letech kdosi vztyčit dvacetitunové cca 7 metrů vysoké obelisky z žuly inspirované starobylým Stonehenge. Svou orientací a symboly vytvářejí astronomickou základnu pro sledování slunce, kalendář apod. Obsahují instrukce a vize budoucí civilizace po apokalypse. Nápisy tvoří osm jazyků- od angličtiny, přes hebrejštinu, ruštinu, španělštinu, čínštinu po svahilštinu. Význam nápisů jako by kopíroval postuláty hnutí New Age. Nicméně za pozornost stojí instrukce pro přeživší lidi v postapokalyptickém období a údaj, že optimálním počtem lidí na zemi je kolem pěti set miliónů. Ať chceme nebo ne, kdosi, kdo zůstává zatím ve skrytu (nikdo neví, kdo monument nechal vztyčit), nám tím chce něco sdělit. A v každém případě to není vzkaz pozitivní, naopak dává pocit nevyhnutelnosti dějů, které už v podstatě započaly. Jakoby denverské fresky i georgijský monument říkaly: Má se stát toto a vy nám do toho nezasahujte, je to v zájmu lidstva. Vskutku rafinované poselství- vždyť kdo by to už dnes zbaštil novému Hitlerovi nebo Stalinovi? Totalitářské metody se nemají šanci nyní ujmout, takže chce-li někdo dosáhnout nového světového pořádku, musí na to jinak.

Kdo chce, nechť hledá střípky významů tohoto světa; a kdo chce nechť věří, že vše je jen výsledkem shody náhod.

 

1233 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Nermuť Jan, 21.8.2010 11:59:05)
Odpovědět
Každý, kdo nemá můj názor, je idiot.

Tady na eurabii už bylo pár arogantních idiotů, co nic nevěděli, vytahovali se. A pak odtáhli spráskaní.

USA je Super!, Bačík, Esmerealda a dnes pán pisatel.

Je zvláštní, že tito arogantní idioti se snaží vypadat velice chytře, protože nemají vlastní mozek jen opisují z jiných diskuzí, jiných článků.

Tito idioti se také drží jedné linie- jejich mentora, který na rozdíl od nich má mozek. Von Ten TRTKOŠ, s ním se dá bavit. Sice občas blbne, ale jde to.

Islám je ideologie pro lidi, co nemyslí. Jen opakovat kecy jiného. Vona i jaon myslí. Je sice zlá, ale pořád myslí. A je snazší se stát slušným člověkem, než se naučit myslet.

Vy jste člověk, co se myslet nenaučil. A jste homosexuál.

Proč Vám to píši? Snad, abyste začal myslet. No Rusové nepřišli a už vím proč, řeknu to takhle: Putin není chlapík.

Toho, že začnete myslet se asi nedočkám. Ale možná začnou myslet někteří jiní jedince zde. Třeba joan. Když pochopí, že každému nadávat není cesta životem. Třeba Trtkoš pochopí, že psát pod cizími přezdívkami je ubohost.

Já se od nich liším jen historickými zkušenostmi Východu, jinak s nimi souhlasím.

Vy jste vlastně pro EUrábii požehnáním, jste ukázkový příklad člověka, co podporuje islám. A dělá to proto, že nemyslí. A protože muslimové také nemyslí, jsou to jeho kámošové.
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 21.8.2010 12:56:56)
Odpovědět
pane Davide Vorovko,
to vyobrazení je dle mého názoru diskutabilní a dá se vykládat různým způsobem.
Možná by pro porovnání neškodila také ůkázka té druhé "mírové" fresky,protože ta válečná a v tom si nemohu pomoci..má uniformu sovětského vojáka s AK 47.
A tento sovětský voják z éry studené války nejen že propichuje šavlí holubici míru a za ním zůstává rudé peklo s mrtvolama mimim,matek a to celé koldokola celé té fresky a v popředí jsou spálené domy.Mě celá freska připadá jako varování přes sovětskou invazí do svobodného světa euroatlantické civilizace a tak byla také i myšlena.
Ta druhá freska bude určitě vyobrazovat svobodný ,demokratický a netotalitní svět který ale tou železnou oponou končil.
Takže tyto fresky a tím jsem si naprosto jist,jistojistě vadí neomarxistům v čele s jejich ušatým prezidentem v Bílem Domě a to z toho důvodu,že nejsou politicky korektní a také nejsou v souladu s podlézavou politikou nedemokratických amerických demokratů vůči Rusku.
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 21.8.2010 13:11:32)
Odpovědět
ještě jsem studoval tu válečnou fresku a zaujal mě její vzhled a to do jakého prostředí byl tento umělecky dán.
Jako by se jednalo o pohled z kosmu na planetu a protože američané ,pokud si představí Rusko na mapě světa a k tomu i USA musí uvažovat tak,že pokud je USA na mapě světa v pravo...tj na východ,potom Rusko musí být dle jejich uvažování v levo a znamená na západ.)
Proto také ten sovětský voják,který má dle autora představovat sovětskou invazi do USA jde z leva do prava.
Pokud by byla taková freska dejme tomu v NSR,nebo Rakousku v době studené války,potom by ten sovětský voják s AK 47 šel opačně,toznamená z prava do leva...tj ze východu na západ.
Ha,ha..ta freska je náhodou originální a je super.
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 21.8.2010 13:48:19)
Odpovědět
ještě jsem se zamyslel nad barvama duhy,které jdou za sovětskou AK 47 a také a to hlavně...v jakém pořadí jsou ty barvy složeny a které v té duze dominují.
Celá ta duha,která se táhne za AK 47 je spožena z barev v tomto pořadí.
Zcela nahože je červená
pod ní růžová
a pod růžovou žlutá.
Pod žlutou je zelená
pod zelenou modrá
a pod modrou fialová.
Takže jako barvy navrchu té duhy jsou červená a žlutá.
A nyní otázečka..jakou že to měla barvu sovětská vlajka?
Ha,ha.
A pod touto červenou a žlutou je zelená a modrá barva a modrá vzbuzuje pocit svobody,naděje a zelená barva...je to barba ,která uklidnuje a harmonizuje,

proč je asi většina strojů v továrně natřena zelenou?
Já makám ve fabrice každý den a vím o tom své.
Tak toliko k duze,vycházející ze sovětské zbraně kde barva krve a agrese dominuje nad barvou naděje a svobody (v Americká vlajce je také modrá) a nyní ke složení mrtvol,které ten voják s ůtočnou puškou za sebou zanechává a jak jste správně napsal jsou tam postavy žluté,černé a indiánské rasy včetně bílé dívky s křížkem na krku.
No a to je asi tak v kostce složení amerického obyvatelstva.
Takže jasné varování z časů studené války před sovětskou invazí do Ameriky...u nás byla toho času také taková propaganda v časopisech,novinách a tak,já si ji pamatuji a to zejména z humoristického časopisu Dikobraz,který jsem každý týden odebíral.
Ps :k těm barvám asi toliko...červená a žlutá jsou představitelé agrese a násilí.
Pokud sledujete nějaký akční film,vždy se podívejte jaké pozadí barev má děj v tomto filmu.
Když se dělají psychotesty a to mám od známého policity,jsou kladeny otázky které barvy jsou oblíbené.
Prý se nikdy nemá červená a žlutá určovat,svědčí to o psychomotorické cyklotimní a agresivní povaze.
Poradil ,že se má říci modrá,nebo zelená..ale to už odbočuji od Vašeho článku,takže toliko asi vše v kostce k těm freskám a toho co si o nich myslím.
Na Nermutě nereagujte,je to provokatér .
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Bobyzboby, 22.8.2010 8:15:07)
Odpovědět
Bílé světlo se na optickém rozhraní láme a rozkládá na barevné složky podle závislosti na jejich frekvenci. Tedy v neměnném fyzikálně závislém pořadí. Ta duha se jen vzdáleně podobá skutečné duze, ale pořadí barev v ní je fyzikálně správné.
Takže váš metaforický popis je fajn, ale týká se jakékoliv duhy nad lesem jako nad mořem.
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(David Vorovka, 21.8.2010 13:32:05)
Odpovědět
zajímavá myšlenka o Sovětech, ten voják skutečně může připomínat sovětského vojáka. Ale hraje jen na podvědomá klišé, neboť letiště bylo postaveno v roce 1995 a z r. 1994 je zákl. kámen, který si lze rovněž vyhledat na internetu. Silně připomíná svobodozednářské symboly.

Čili o motiv vpádu Sovětů se nejdená...
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 21.8.2010 13:56:15)
Odpovědět
pane Davide Vorovko:
Ta freska je sovětský voják a ůtočná puška je AK 47.
M 16 a její klony vypadají přece jenom jinak..přesto jak jste ale správně naznačil,zarážející je datum výstavby letiště...
Já pouze od boku píši to,co si momentálně myslím ,ale kdo ví..více hlav znamená více rozumu a třeba se najde více z diskutérů,kteří na to řeknou i svůj názor...
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(David Vorovka, 21.8.2010 14:09:21)
Odpovědět
jak říkám, dobrý postřeh, ta AK-47 je jasná. Ale ten voják má podle mě jak rysy sovětského vojáka, tak Araba (ten "šátek" okolo hrudi) a možná také Wehrmachtu (opasek s tím přes rameno a symbol na čepici). Prostě slepenec symbolů s negativní konotací.
Podrobně je možné se na to podívat třeba na http://eventscurrent.com/2010/01/conspiracy-theory-jesse-ventura-alleged-denver-international-airport-conspiracy/
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 21.8.2010 14:10:58)
Odpovědět
nebo se nemusí nutně jednat o sověta,ale třeba o číńana,nebo severokorejce,ti mají uniformy přece naprosto stejné ,jak smrtka na fresce.
Diskutabilní je také záměr toho co naznačujete,že ta freska má ukázat.
A protože smrtka na ní nemá zbraň a uniformu vojáka US army -agresor na ní jistě nepochází z Ameriky,ale od jinud.
Tudíž v něm autor viděl někoho z východu a z toho směru také i vnímal reálné nebezpečí.
Tudíž potom zákonitě plyne,že z Ameriky toto nebezpečí pro nás ani nepochází.
Jinak řečeno...nejsem přesvědčen,že Amerika představuje jakoukoli hrozbu pro svobodné a demokratické zřízení euroatlantické civilizace.
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 21.8.2010 14:16:52)
Odpovědět
oprava:
tudíž v něm autor viděl někoho ze západu...
)))))))
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Nermuť Jan, 21.8.2010 16:33:52)
Odpovědět
Jo Jo. Urazit mne.
Bolí to, hloupá urážka.
Nicméně. Není žádná Euro Atlatistická civilizace. Byla kdysi Atlancká civilizace a umřela.
A ta dnešní EUro-Atlnstká civilizace (NATO) je jen mrtvola.

No, když se chceš Trtkoš vydat na cestu smrti, je to Tvá věc. To Ti nikdo nebere.

Samozřejmě Vám urážím, vždyť jste jen mrtvoly.
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Nermuť Jan, 21.8.2010 16:35:24)
Odpovědět
Odpouštím.
P.S.: Je to Americký voják se znakem USA na čepici. A také je to Sovětský (a Čínský) propagandistický plagát z korejské války.
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 24.8.2010 5:51:29)
Odpovědět
proklínám tě Lucipere
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(David Vorovka, 21.8.2010 19:48:15)
Odpovědět
No, neusuzoval bych na reálnost nebezpečí podle toho, jakého vojáka to zrovna evokuje. Ono by si v Americe těžko vyvěsili na veřejném letišti v této souvislosti vojáka, který by vypadal jako americký :-) Spíš jde podle mě o symbol toho, co nastane- neosobní pojetí války. její vysvětlení je třeba spíš hledat v těch souvislostech
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 21.8.2010 22:18:00)
Odpovědět
ano...tak v tomto s Váma naprosto souhlasím,ta válka je tam umělecky vyobrazena dokonale.
A o to v té fresce jde především.
O umělecké znázornění hrůz války,mkdy třeba právě ta duha z AK 47 může připomínat atmosféru nad planetou v podobě hrůz a krveprolití a ty ženské s miminama co jsou v nekonečném štrůdlu za vojákem jsou vybarveny tak,jako by už to bylo všechno mrtvé a bylo toho nekonečně mnoho.
Přesto je toto vše ale vyobrazeno dle mého názoru způsobem,který musí někoho urážet a provokovat.
Třeba ta AK 47 a uniforma vojáka,která běžným američanům a v tomto budu politicky nekorektní-nepřipomíná ani ani tak číňany,korejce,arabáka...ale ruského,potažmo sovětského vojáka a to ,jak jste správně naznačil a v tomto je Váš postřeh dokonalý...s prvky wermachťáka a smrťáka.
No to ale musí někomu moc a moc vadit a o tom jsem přesvědčen.
Je snad právě toto důvod,proč se kolem té fresky čeří záměrně voda v podobě konspiračních teorií o "ovládnutí světa Amerikou a zednáři"?
Ha,ha..a v tom asi bude pravé jádro pudla.
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(David Vorovka, 21.8.2010 22:50:32)
Odpovědět
mě rozhodně nemusíte podezírat, že bych choval jakékoliv sympatie k sovětskému systému nebo k nacismu, a že snad proto bych to konspirativně otáčel proti USA...
Ty významy nejsou jen okolo vojáka, jde o celý ten komplex letiště, o výpovědi býv. zaměstnanců, souvislosti s dalšími ději na Zemi atd. Kdyby šlo jen o ten samotný ojedinělý obraz, tak bych se tím ani nezabýval
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 22.8.2010 8:58:01)
Odpovědět
je dobře,že jste na tuto teorii poukázal a pokud na ni existují na internetu odkazy a jsou zdokumentována mnohá svědectví viz výpovědi zaměstnanců letiště a pod...potom je tato konspirační teorie již známa a Vy o ní pouze informujete.
To jetli jí ale někdo bude věřit je už osobní otázka každého jednotlive.
Mě zde ale zaráží jedna věc,která se týká toho,jak je tato teorie dávána do jedné roviny s tajemnem,nadpřirozenem a paranormálním jevem ,nebo jevy a to vše kolerující s New Age,tou novopohanskou pavírou,kteřou uznávají ateističtí pohani,kteří vyznávají různé energie,
energetické kameny,
svaté brouky (Scarabeus),
amulety
a talismany,
astrologii
a numerilogi
a praktikuji při tom staré pohanské zvyky
a rituály.
Nsávají energie ze stromů
vzívají Thorovo kladivo
Oko Hora
pohanské bůžky války a plodnosti,
energie Jing a Jang,
otevírají si čakry,
vydávají oplzlé pedofilní sexuální příručky ,
nechávají se inpirovat makrokosmem a mikrokosmem ,
či prosté jinak blázní,jančí a tajtrlíkují jako by se jednalo o psychicky nemocké blázny na hlavu.

Tak třeba ten Váma zmíněný Stonehenge.
Pokud je mě známo,tak jsou v bezprostřední blízkosti těchto kamenů pořádány spirituální seance,kdy pobláznění novopohanští ateističtí bloudi nasávají v těchto místech energie dávných Druidů.
Já tu seanci viděl v TV,jak se tam dav těch věřících ateistů bloudů klátí ze strany na stranu,ruce má nahoře,medituje a mručí u toho a všelijak tančí a kroutí se a skučí.
No to byla ale fraška!
Hlavně že mají ateisté křesťany za duševně nemocné a sami vyloženě blázní a jančí jak to komedianti v cirkuse.
Tak toliko k ideologii New Age a které jste se také zmínil.
Nezlobte se,ale mě připadá,že styl Vašeho psaní ůtočí právě na tuto poblázněnou a bloudící ateistickou dušičku ,kdy ihned po té,co jste skončil psaní o Denverském letišti a jeho fresce smrťáka s AK-47 ,začínáte psát o paranormálních jevech ,Stonehenge,
New Age,
apokaliptickém období,
tím,že nás nečeká nic dobrého
a končíte cifrou 500 mil. vyvolených,kteří budou na této planetě po apokalipse.
Jako by tento způsob psaní ůtočil na lidskou přirozenost zajímat se o napřirozené a protože každý z nás touží spíše po příjemném a pozitivním,tento zájem po nadpřirozenu je s touto podvědomou touhou i přímo propojen.
A tu náhle na tuto touhu po přání po dobrém a štastném v propojení s nadpřirozenem a parapsychologií zaůtočíte apokalipsou a armagedonem .
No to ale musí vyvolat negativum .
A kdože je ihned na ráně a první v pořadí?
No přece ti Američané a jejich freska a jejich snaha o ovládnutí světa.
Ha,ha..náhodou docela mistrná psychologie a to z Vaší strany.
My,věřící v Krista Ježíše,Mesiáše a Živého Boha těmto bludům ale neholdujem a nějaké novopohanské praktiky New Age nám jsou s prominutím ukradené.
Jinak řečeno,nenecháme se opíjet rohlíkem a dělat ze sebe šašky.Možná by neškodilo ůdělat průzkum toho,kdo této konspiraci ohledně fresek v Denv. letišti věří,
komu je to jedno
a kdo ji vyloženě odmítá.
Já jsem přesvědčen,že tomuto ůčelovému oblbování veřejnosti věří pouze ateisté.
Lidé pevní ve víře v Krista ji mají za lež a také k tomu zaujímají negativní postoj.
Jinak řečeno-mají to v pořádku v hlavě .
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 24.8.2010 5:50:10)
Odpovědět
jsem skvělí sijónista
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(Jahoda, 24.8.2010 5:50:47)
Odpovědět
jsem hebrejský žid
Re: Denverský expres do apokalyptické budoucnosti
(joan.j, 23.8.2010 0:10:04)
Odpovědět
Jen tak mimochodem,nepřeháníte to s konspirační literaturou????